11 luty 2020

Projektowanie doświadczenia zakupowego

Zespół VM studio

Zakupy to więcej niż wydawanie pieniędzy. Mogą być sposobem spędzania wolnego czasu, formą uzależnienia lub rozrywki. Kupowanie dla klienta łączy się z emocjami, a nie tylko z sięganiem po portfel.

Jak oferować klientowi przeżycia jako gratis do asortymentu i skutecznie budować doświadczenia zakupowe offline, czyli w sklepie stacjonarnym? Dzisiejszy klient w sklepie typu offline to wyzwanie. Zainteresowanie go, zdobycie i utrzymanie jest sztuką. Wróci, gdy zakupy pozostawią w jego świadomości wspomnienia i przeżycia, a nie jedynie towar i wysokość kwoty na paragonie. Od czego wyjść i na czym bazować, tworząc doświadczenie zakupowe w sklepie offline? Czy każdy sklep może spróbować je kreować? Co zyskuje na tym klient, a co przedsiębiorca?

29 stycznia 2020

NIE DAJ SIĘ ZASKOCZYĆ WALENTYNKOM

Zespół VM studio

Przygotowując się do otwarcia sklepu, trzeba sobie na początku zadać bardzo ważne pytanie: jakiego klienta chcemy przyciągnąć.

Tak jak planujemy zamawianie towaru na cały rok czy urlopy, tak samo warto zaplanować działania marketingowe w dłuższej perspektywie. Ktoś pewnie pomyśli: Ale właściwie po co? Czy nie można po prostu na trzy tygodnie przed walentynkami wstawić serduszka na witrynę i już? A właściwie o co tyle hałasu z tym marketingiem i planowaniem akcji w sklepie?

29 stycznia 2020

Wyciągnijcie towar z szuflad, czyli co nas irytuje w sklepach z bielizną?

Zespół VM studio

Wywiad z Dagmarą Habierą, specjalistką visual merchandisingu.

Zdarzyło Wam się kiedyś przechodzić obok sklepu z biustonoszami i zrezygnować z wejścia, chociaż przydałby się Wam nowy stanik? Albo wejść do salonu i wyjść, obróciwszy się na pięcie? Mnie zdarza się to regularnie. Rezygnuję, bo w większości mijanych sklepów nie spodziewam się swojego rozmiaru i wiem, że dużo łatwiej znajdę wszystko w internecie. Wiem też jednak, że istnieją salony z lepszym asortymentem (choćby te ze Spisu Dobrych Sklepów). A także – że narzekają, że trudno im przyciągnąć klientki. Dlaczego tak się dzieje? Czemu tak wielu z nas zakupy stacjonarne wciąż nie kojarzą się z przyjemnością?

29 stycznia 2020

Visual Merchandising: Od czego zacząć?

Zespół VM studio

Przygotowując się do otwarcia sklepu, trzeba sobie na początku zadać bardzo ważne pytanie: jakiego klienta chcemy przyciągnąć. Musimy określić grupę docelową. Bez zrobienia tego, potem trudniej będzie prowadzić sprzedaż i osiągnąć zamierzone cele finansowe.

Wszystko dla wszystkich mają supermarkety, często w cenach, z którymi nie da się konkurować. Szansą na zdobycie coraz bardziej wymagających klientów jest stworzenie miejsca z charakterem.

Debiutant musi ustalić, czy chce na przykład postawić na sprzedaż zabawek, czy też przede wszystkim na sprzedaż ubranek dla grupy wiekowej 0-3. Gdy już będziemy wiedzieli, jakimi grupami produktów będziemy handlować, wtedy można zacząć zastanawiać się nad tym, jak nasz sklep pownien wyglądać. Jeżeli planujemy mieć wyłącznie zabawki, to lokal może być bardziej kolorowy. Jeśli natomiast chcemy otworzyć salon, w którym znajdzie się oferta dla najmłodszych, to możemy wydzielić w sklepie strefę noworodków i wyodrębnić kolejne 2 grupy: produkty dla dziewczynek dla chłopców.

29 stycznia 2020

Dlaczego powinieneś mieć „ładny” sklep?

Zespół VM studio

Przygotowując się do otwarcia sklepu, trzeba sobie na początku zadać bardzo ważne pytanie: jakiego klienta chcemy przyciągnąć. Musimy określić grupę docelową. Bez zrobienia tego, potem trudniej będzie prowadzić sprzedaż i osiągnąć zamierzone cele finansowe.

Wszystko dla wszystkich mają supermarkety, często w cenach, z którymi nie da się konkurować. Szansą na zdobycie coraz bardziej wymagających klientów jest stworzenie miejsca z charakterem.

Debiutant musi ustalić, czy chce na przykład postawić na sprzedaż zabawek, czy też przede wszystkim na sprzedaż ubranek dla grupy wiekowej 0-3. Gdy już będziemy wiedzieli, jakimi grupami produktów będziemy handlować, wtedy można zacząć zastanawiać się nad tym, jak nasz sklep pownien wyglądać. Jeżeli planujemy mieć wyłącznie zabawki, to lokal może być bardziej kolorowy. Jeśli natomiast chcemy otworzyć salon, w którym znajdzie się oferta dla najmłodszych, to możemy wydzielić w sklepie strefę noworodków i wyodrębnić kolejne 2 grupy: produkty dla dziewczynek dla chłopców.

29 stycznia 2020

„Nie umiecie sprzedawać!” – czy mówisz tak swoim pracownikom?

Zespół VM studio

W wielu biznesach proces szkolenia sprzedawcy polega na pokazaniu kasy fiskalnej, terminala kart płatniczych i.. na tym wdrożenie się kończy.

Tymczasem sprzedawanie to sztuka, umiejętność jak każda inna. Niektórzy z nas się z nią rodzą, potrafią sprzedawać intuicyjnie. To garstka nielicznych szczęśliwców, cała reszta musi się tego po prostu nauczyć.