SZKOLENIE: PLANOWANIE STRATEGII I DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

Zaplanowanie strategii marketingowej jest kluczem do skutecznych działań promocyjnych w biznesie. Najistotniejszym elementem jest odpowiednie określenie celów. To wyznacza kierunek działań i rozwoju.

Kreatywność i pomysłowość podczas procesu tworzenia strategii marketingowej może w późniejszym okresie zadecydować o naszej przewadze konkurencyjnej oraz sukcesie. Świadomość, dokąd się zmierza nasz biznes, w dużym stopniu ułatwia prowadzenie działań marketingowych oraz pozwala ocenić ich skuteczność w perspektywie czasu.

Zaplanowana strategia marketingowa daje nam obraz, jak pozycjonować się w stosunku do konkurencji. Dzięki niej wiemy, dla jakich klientów przeznaczona jest nasza oferta, znamy potrzeby tego segmentu i odpowiadasz na nie w lepszy sposób. Dzięki opracowaniu strategii marketingowej i planu działań doskonale wiemy co należy powiedzieć klientowi o produkcie, jakich argumentów użyć podczas procesu sprzedaży oraz które kanały dotarcia do klientów wybrać. Posiadając strategię wiemy, jak reagować na nowe ruchy rynku i konkurencji.

Strategia odpowiada nam na pytanie jak dojdziemy do wyznaczonych celów. Dzięki niej będziemy wiedzieli jak optymalnie wykorzystać zasoby naszej firmy. Bez wyznaczonej strategii nasza droga do osiągnięcia sukcesów zdecydowanie się wydłuża i wyboista.

DLACZEGO WARTO STOSOWAĆ TE WSZYSTKIE DZIAŁANIA?

Podczas prowadzenie warsztatów i szkoleń na pytanie o strategię marketingową często słyszę takie odpowiedzi:

  • Nie wiem jak się za to zabrać?
  • To tylko dla dużych firm.
  • Nie mamy na to czasu.
  • Czy to ważne? Przecież najważniejsze jest aby robić rzeczy na bieżąco.
  • Każdy jest potencjalnym klientem więc po co to robić.
  • Po co robić to robić skoro moi pracownicy tego nie wdrożą.

CO BĘDZIECIE POTRAFILI PO SZKOLENIU?

Co będziecie potrafili po szkoleniu?

Efekty uczestnictwa w szkoleniu:
  • Poznasz zasady planowania strategii.
  • Poznasz zasady planowania działań marketingowych.
  • Z warsztatów wyjedziesz z opracowaną strategią dla swojego biznesu
  • Opracujesz plan marketingowy na 365 dni.
  • Opracujesz listą materiałów marketingowych potrzebnych do skuteczniej komunikacji marketingowej.
  • Opracujesz system kontroli skuteczności działań.
  • Opracujesz sposób realizacji działań  marketingowych w sklepie lub punkcie usługowym.
  • Opracujesz koncepcję postów w media społecznościowe – Facebook i Instagram.
  • Zapoznasz się z narzędziami ułatwiającymi prowadzenie postów w mediach społecznościowych.

DZIEŃ 1

Działania marketingowe w sklepie.

  • ABC działań marketingowych.
  • Zasady i rola działań marketingowych w sklepie.
  • Planowanie działań marketingowych w sklepie i w Internecie.
  • Wypracowanie koncepcji działań marketingowych w mediach społecznościach.
  • Poznanie zasad planowania działań marketingowych w sklepie spójnych z działaniami w mediach społecznościowych.
  • Projektowanie działań offlie i online.
  • Spójność komunikatów.
  • Warsztat – budowanie ekspozycji spójnej z działaniami marketingowymi.

DZIEŃ 2

Kalendarz działań marketingowych w sklepie i mediach społecznościowych.

  • Budowa kalendarza marketingowego.
  • Harmonogram prac.
  • Nanoszenie akcji promocyjnych na kalendarz działań.
  • Wypracowanie koncepcji kalendarza działań marketingowych.
  • Wypracowania rocznego kalendarza marketingowego.
  • Wypracowanie koncepcji akcji promocyjnych opartych na nieobniżaniu marży.
  • Opracowanie rocznego kalendarza działań marketingowych.
  • Warsztat budowanie ekspozycji spójnej z działaniami w mediach społecznościowych