viusal merchandising-infografika2-4

PIĘCIODNIOWY PROGRAM ROZWOJOWY DLA SKLEPÓW

Zbuduj przewagę konkurencyjną swojego sklepu i zwiększ liczbę klientów.

Obecne czasy  stawiają przed przedsiębiorcami jeszcze więcej wyzwań niż miało to miejsce przed czasem pandemii. Teraz każdy z przedsiębiorców musi wykazać się jeszcze większa odwagą, kreatywnością by zbudować swoją przewagę konkurencyjną nad okolicznymi sklepami. Walka o klienta nie będzie łatwa, bo konkurencja będzie próbowała zmotywować konsumenta do zakupów w swoim sklepie. Czasy gdy wystarczył dobry towar by biznes się rozwijał odchodzą, niestety.

Są sprzedaży liderzy na rynku którzy posiadają sklepy lub całe sieci sklepów. Ta grupa przedsiębiorców doskonale wie, że sam towar w sklepie znajdujący się  nawet w najlepszej lokalizacji nie sprzeda się. Zależy im by klient był dobrze obsłużony, to oczywiste a przy okazji sprzedaż była dynamiczna a rotacja towaru duża. Większość z nich nie ryzykuje i  korzysta z usług ekspertów który wiedzą jak zwiększyć sprzedaży z 1 m2.

Eksperci  posiadają wiedzę z zakresu zarządzania powierzchnią sprzedaży, stosują techniki promocji, tworzą akcje marketingowe by zmotywować konsumenta do wejścia do sklepu oraz do powrotów. Dzięki swojej wiedzy i dobrze zaplanowanym działaniom świadomie budują przewagę konkurencyjną oraz pozycje na rynku. Każda z tych technik jest  bardzo świadomie stosowana i promowana w odpowiednich momentach w skali roku.

Potrafią spowodować by towar słabo rotujący znalazł się w koszyku klienta, by zwiększać ilość sztuk na paragon, oraz by motywować nowych klientów do zakupów w sklepie.   Dodatkowo znajomość zasad poprawnej ekspozycji oraz efektywnego wykorzystania powierzchni sprzedaży motywowała odpowiednio wdrożona powoduje że przedsiębiorstwo osiąga lepsze wyniki sprzedaży i buduje swoją przewagę konkurencyjną.

Całość działań stosowanych przez ekspertów powoduje, sklep jest atrakcyjnym miejscem dla klienta które chętnie i często odwiedza. Dla nowych klientów sklep jest na tyle atrakcyjny, że decyduje się na wejście do niego.  Odpowiedni towar w odpowiednim czasie ratuje i nie powoduje tworzy dużych stanów magazynowych.

DLA KOGO JEST SZKOLENIE?

Przeczytaj poniższe pytania i odpowiedz na pytania i odpowiedz TAK lub NIE:

  • Chcesz wiedzieć jak osiągać lepsze wyniki sprzedaży z każdego m2 twojego sklepu?
  • Jesteś właścicielem sklepu i poszukujesz nowych rozwiązań które realnie wpłyną na ilość klientów oraz wzrost sprzedaży?
  • Chcesz wprowadzić zamiany wizualne w sklepie ale nie wesz jak to zrobić?
  • Chcesz zmieniać swój sklep ale nie masz pomysłu jak to zrobić?
  • Chcesz zdobyć wiedze na temat zasad poprawnej ekspozycji- visual merchndisisg?
  • Towar coraz słabiej sprzedaje się a stany magazynowe rosną?
  • Klienci kupują standardowe towary i z niechęcią kupują nowości?
  • Chcesz wiedzieć jak przebudować ekspozycję by sklep wyglądał atrakcyjniej?
  • Chcesz, żebyśmy razem przebudowali część ekspozycji w sklepie?
  • Chcesz zmienić sklep tylko nie wiesz co i od czego zacząć?
  • Chcesz byśmy razem zaplanowali zmiany poprawiające estetykę sklepu lub powiększające powierzchnie sprzedaży?
  • Chcesz wiedzieć jak przyciągnąć uwagę klientów do sklepu?
  • Chcesz zaplanować działania w sklepie?
  • Chcesz wiedzieć jak zbudować plan marketingowych?
  • Chcesz wiedzieć jak regularne motywować klienta do zakupów w sklepie?
  • Jak jakie są techniki promocji i jak wdrożyć je do swojego biznesu?

Jeśli choć na 2 pytania odpowiedziałeś „tak” to szkolenie jest dla Ciebie

NA SZKOLENIU DOWIESZ SIĘ

  • Jakie są zasady poprawnej ekspozycji- visual merchnadising.
  • Poznasz strategiczne miejsca w sklepie.
  • Poznasz techniki ekspozycyjne.
  • Dowiesz się jak budować dobrą aranżacje witryny i witryny i wejścia.
  • Dowiesz się jakie techniki merchandisngowe możesz stosować, żeby podnieść rotacje towaru.
  • Dowiesz się jakie techniki VM stosować, by pozyskać nowych klientów.
  • Dowiesz się jak zarządzać towarem na sali sprzedaży w skali roku.
  • Jak zaplanować zmiany ekspozycji w sklepie.
  • Jak przebudować ekspozycje i wykonamy wspólnie takie przebudowy.
  • Zaplanujemy zmiany w obszarze np. wyglądy sklepu itp.
  • Jak tworzyć plan działań.
  • Jak budować szablon planu marketingowego na 356 dni.
  • Jak skutecznie wdrażać plan marketingowy.
  • Jakie są techniki promocji i jak je wdrażać.
  • Jak łatwo tworzyć atrakcyjne wizualnie materiały marketingowe.
  • Jak skutecznie planować posty w mediach społecznościowych.
  • Jak angażować cały zespół do pracy przy tworzeniu spójnego wizerunku sklepu.

Chcesz zbudować swoją przewagę konkurencyjną i pozycję lidera zgłoś się do programu.

DZIEŃ 1

  • Czym jest Visual Merchandising i jego znaczenie dla wyników sprzedaży.
  • Rentowność sklepu a Visual Merchandising.
  • Wpływ wizerunku sklepu na wizerunek marki.
  • 5 czynników skłaniających do dokonania zakupów i odwiedzenia sklepu.
  • 5 zasad planowania ścieżki klienta w sklepie.
  • 5 zasad poprawnie zaprojektowanego sklepu.
  • 10 zasad poprawnej aranżacji sali sprzedaży.
  • 10 zasad aranżacji witryn.
  • 10 zasad aranżacji sali sprzedaży.
  • 10 zasad zarządzania towarem na sali sprzedaży w skali roku.
  • 10 zasad planowania i wprowadzania  działań  promocyjnych  w sklepie.
  • 10 zasady budowy ekspozycji wyprzedażowych.
  • 15 zasad tworzenia ekspozycji w sklepie.
  • 10 zasad skutecznego wdrażania zasad VM.

DZIEŃ 2 i 3

  • Analiza powieszeni sprzedaży
  • Plan działań i modyfikacje ekspozycji

To dwa bardzo intensywne dni pracy w tkacie których pracujemy z całym zespołem nad nowym wizerunkiem sklepu. Na szkoleniu przeanalizujemy powieszenie sprzedaży i określany obszary do zmian. Przebudujemy elementy ekspozycji, wspólnie poszukamy w Internecie inspiracji, które pozwolą na zbudowanie zmian. Opracujemy plan zmian, tak by szkoleniu szybko i łatwo można było wprowadzić modyfikacje.

Zmiany te zazwyczaj dotyczą obszarów związanych ze sposobem ekspozycji, towarem,  lokalizacja mebli, aranżacja witryny, elementów ekspozycyjnych.

DZIEŃ 4 i 5

  • Techniki promocji sprzedaży i budowa planu marketingowego
  • Budowa planu działań oraz planu marketingowego

Zaplanowanie strategii marketingowej jest kluczem do skutecznych działań promocyjnych w biznesie. Najistotniejszym elementem jest odpowiednie określenie celów. To wyznacza kierunek działań i rozwoju. Kreatywność i pomysłowość podczas procesu tworzenia strategii marketingowej może w późniejszym okresie zadecydować o naszej przewadze konkurencyjnej oraz sukcesie. Świadomość, dokąd się zmierza nasz biznes, w dużym stopniu ułatwia prowadzenie działań marketingowych oraz pozwala ocenić ich skuteczność w perspektywie czasu.

Zaplanowana strategia marketingowa daje nam obraz, jak pozycjonować się w stosunku do konkurencji. Dzięki niej wiemy, dla jakich klientów przeznaczona jest nasza oferta, znamy potrzeby tego segmentu i odpowiadasz na nie w lepszy sposób. Dzięki opracowaniu strategii marketingowej i planu działań doskonale wiemy co należy powiedzieć klientowi o produkcie, jakich argumentów użyć podczas procesu sprzedaży oraz które kanały dotarcia do klientów wybrać. Posiadając strategię wiemy, jak reagować na nowe ruchy rynku i konkurencji.

Strategia odpowiada nam na pytanie jak dojdziemy do wyznaczonych celów. Dzięki niej będziemy wiedzieli jak optymalnie wykorzystać zasoby naszej firmy. Bez wyznaczonej strategii nasza droga do osiągnięcia sukcesów zdecydowanie się wydłuża i wyboista.

PRZEBIEG PRACY NA SZKOLENIU

Praca na warsztacie zacznie się jeszcze przed przyjazdem na salę szkoleniową. Każdy z uczestników poproszony zostanie o przygotowanie zestawu informacji na temat biznesu. Informacje te potrzebne będą do opracowania Twojej indywidualnej strategii i planu marketingowego. Przychodząc na salę szkoleniową otrzymacie zeszyt ćwiczeń z którym pracować będziecie przez 3 dni oraz przez kolejne 365 roku.

Spotkanie rozpocznie się od dwugodzinnego wykładu na temat technik sprzedażowych, budowania strategii oraz tworzenia planów marketingowych. Przedstawione zostaną Wam przykładowe strategie biznesów i plany marketingowe. Omówimy przedstawione koncepcje i wspólnie wypracujemy nowe koncepcje. Następnie rozpoczniecie pracę w grupach nad swoimi indywidualnymi strategiami i planami marketingowymi. W trakcie tej pracy omamiane będą najciekawsze koncepcje.