Słodki zapach sukcesu.

Sukces użycia zapachu w celu zainspirowania pewnych zachowań to rosnąca w siłę strategia dla wielu różnych marek. Coraz więcej firm szuka potencjalnych zastosowań i odkrywa nowe możliwości wykorzystania tej innowacyjnej techniki.

Otaczający zapach jest jedną z najbardziej postępowych metod, którą marka może wykorzystywać by zrobić wrażenie i nawiązać kontakt między firmą a umysłem swoich klientów. Doświadczeni specjaliści ds. marketingu zdają sobie sprawę, że marketing zapach nie jest marketingiem partyzanckim lub też chwytem reklamowym. Tożsamość marki jest kluczem do sukcesu firmy na konkurencyjnym rynku. Wiele firm używa otaczającego zapachu, aby odróżnić się od konkurencji i stworzyć własny silny wizerunek swojej marki.

Udowodniono naukowo, że zmysł węchu jest najbardziej sugestywny, ze względu na bezpośredni związek pomiędzy wspomnieniami a zapachem. Poprzez współpracę z firmą zajmującą się zapachem otaczającym, taką jak Aromacorp, marki mogą stworzyć swój firmowy zapach, który tworzy nastrój i poprawia doznania klientów, a znakomici technicy specjalizujący się w dostosowaniu zapachu, dopasują go tak, aby osiągnąć pożądany efekt.

CZY KAŻDA FIRMA MOŻE ODNIEŚĆ KORZYŚĆ?

Podobnie jak w przypadku wielu kombinacji zapachowych, istnieje mnóstwo firm, które obecnie korzystają z tej unikalnej technologii zapachu. Od hoteli po supermarkety, na lotniskach i w budynkach biurowych, wiele różnych firm uznaje marketing zapachowy jako potężne narzędzie.

Weźmy zapach skóry za przykład. Dealerzy samochodów i agencje wynajmu samochodów wykorzystują ten odurzający zapach w swoich działalnościach. Zapach skóry może oznaczać prestiż danej marki samochodowej dla jednego konsumenta lub bezpieczeństwo niezawodnego pojazdu dla kogoś innego, lub może też wskazywać na oczekiwanie na nową przygodę. I chociaż interpretacje mogą być różne dla każdego konsumenta, ten zapach ma pozytywny wpływ na ich decyzję o zakupie.

Unikalne zastosowanie zapachu otoczenia znajduje rozwiązanie we wsparciu społeczności osób starszych z chorobą Alzheimera. Osoby z tą chorobą często stają się łatwo poruszone i zaniepokojone, zatem kontakt z uspokajającym zapachem rumianku w połączeniu z łagodzącym zapachem lawendy pomaga zmniejszyć niepokój i zapewnia lepszy sen. Istnieje szeroki wachlarz zastosowań zapachu otoczenia w wielu gałęziach przemysłu. Specjalistów ds. marketingu ogranicza jedynie wyobraźnia, jak najlepiej wykorzystać to potężne i przekonujące narzędzie.

ROZWIĄZANIE PROBLEMU

Zapachy firmy Aromacorp mogą również pomóc rozwiązać nietypowe i unikalne firmowe problemy. Czy byłoby to korzystne dla firmy, aby niewielką przestrzeń odczuwać jako większą, lub na odwrót, czy duże wnętrza mogą stać się bardziej intymne? Zapachy takie jak jabłko i ogórek sprawiają, że miejsce odczuwa się jako bardziej otwarte, a dymne zapachy dodają intymności. Zapach mięty pieprzowej i cytrusowej ożywia pracowników biurowych oraz sprawia, że są oni bardziej czujni. W korytarzu wypełnionym zdenerwowanymi pacjentami oczekującymi na dentystę świetnie spisze się zapach wanilii, który uspokoi ich nerwy. Czy może istnieje potrzeba zneutralizowania zapachu, który byłby nieprzyjemny dla klientów? Przykre zapachy mogą skutecznie być wyeliminowane z otaczającym zapachem, więc klienci nie uzyskają negatywnego doświadczenia.

Sukces użycia zapachu w celu zainspirowania pewnych zachowań to rosnąca w siłę strategia dla wielu różnych marek. Coraz więcej firm szuka potencjalnych zastosowań i odkrywa nowe możliwości wykorzystania tej innowacyjnej techniki.

Artykuł powstał we współpracy z Aromacorp.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *