Dlaczego powinieneś mieć „ładny” sklep?

Wielu rodzimych przedsiębiorców omija szerokim łukiem szkolenia z visual merchanidisingu. Zatowarowanie sklepu polega według nich na tym, że trzeba kupić towar i ułożyć go jak najwięcej na półkach. Merchandising? A po co mi „ładny” sklep?

Tymczasem wcale nie chodzi o to, żeby sklep był ładny! Owszem, on rzeczywiście staje się ładny, przejrzysty i estetyczny, gdy zaczniemy stosować reguły vm, ale głównym celem visual merchandisingu jest zwiększenie sprzedaży. Wszystkie reguły i zasady vm podporządkowane są jednemu celowi – chodzi o takie zagospodarowanie przestrzeni sklepu, takie ułożenie towaru, żeby jak najbardziej dopasować się do potrzeb klienta, przekonać go do wypróbowania, dotknięcia i w konsekwencji zakupu towaru.

VM Studio już od ponad piętnastu lat prowadzi i oferuje szkolenia polskim przedsiębiorcom w tym zakresie tematycznym. Dobrze opracowane szkolenie z zakresu visual merchandisingu dotyka jednak nie tylko tematu samej ekspozycji. Zaczynamy zawsze od psychologii zachowań klienta, sprawdzamy w jaki sposób dokonuje on zakupu, jaka jest jego percepcja, jak ułożenie towaru wpływa na zachowanie. Najważniejsze jest poznanie reguł, wejście w skórę klienta. Gdy przedsiębiorca zrozumie jak to działa, będzie w stanie sam znacznie zoptymalizować ułożenie towaru w swoim sklepie.

Oczywiście temat, którego nie może zabraknąć, to również techniki vm.

Jest trochę złotych zasad, które sprawdzają się niezależnie od branży i warto je poznać. W trakcie szkolenia oglądamy dużo przykładów, inspirujemy się znanymi markami, patrzymy na dobre i złe aranżacje, na wersje „przed” i „po”. I znowu, najważniejsze jest tutaj zrozumienie filozofii działania visual merchandisingu, to podstawa do zbudowania i wdrożenia strategii vm w swoim sklepie.

Na końcu szkolenia opracowujemy plan zmian w sklepach. To bardzo ważny, praktyczny element spotkania, gdzie wdrażamy wiedzę w życie, szukając najlepszych rozwiązań dla konkretnych przykładów przeróżnych sklepów detalicznych.

W VM Studio mamy za sobą dziesiątki szkoleń i setki zadowolonych klientów. „To proste i praktyczne zasady, które powinien znać każdy właściciel sklepu.”, „Dopiero teraz zrozumiałem, czemu mój sklep jest fatalnie ułożony i wręcz odstrasza klientów”, „Mam masę pomysłów jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie” – to najczęstsze uwagi, jakie słyszmy od uczestników. Wszystkich zainteresowanych poznaniem szczegółów zapraszamy do kontaktu z naszym biurem.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniami, napisz do nas: biuro@biznesinshop.pl, a prześlemy więcej informacji.

O autorze: Dagmara Habiera – konsultant retail i visual merchandisingu, właścicielka vmstudio.pl i portalu biznesinshop.pl; od ponad 20 lat dzieli się wiedzą i szkoli w zakresie prawidłowej strategii ekspozycyjnej i sprawdzonych praktyk zarządzania sklepem