Obsługa klienta w sklepie detalicznym

Miejsce szkolenia:

Warszawa

Terminy szkolenia:

zapytaj o termin

Godziny szkolenia:

9.30-17.30

Cele szkolenia

Główne cele szkolenia „Obsługa klienta w sklepie detalicznym” to:

  • poszerzanie wiedzy psychospołecznej,
  • poznanie zasad obsługi klientów w sklepie detalicznym (może zostać sprofilowane do konkretnej branży),
  • doskonalenie umiejętności psychospołecznych wpływających na wzrost skuteczności działania w obsłudze klientów,
  • rozwijanie postawy zorientowanej na klienta,
  • wypracowanie jednolitego standardu obsługi klientów,
  • pozyskanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

Program

Szkolenie składa się z czterech modułów. Moduł pierwszy: Wpływ jakości obsługi klienta na postrzeganie i pozycję firmy – w trakcie którego uczestnicy określą:

  • pożądany standard profesjonalnej obsługi klientów,
  • misję firmy i wynikające z niej standardy profesjonalnej obsługi klienta,
  • relację: pracownik – klient w odniesieniu do autoprezentacji firmy,
  • psychospołeczne kompetencje pracownika.

Moduł drugi: Psychologia klienta w sklepie detalicznym – w trakcie którego uczestnicy:

  • wymienią główne strategie obsługi klienta,
  • zastosują zasady dostrojenia się do klienta,
  • dowiedzą się, jak wzbudzać pierwsze pozytywne wrażenie u klienta,
  • nauczą się budować atmosferę zaufania i wiarygodności,
  • poznają strategie obsługi klienta: „gąbki”, „walki”, „współdziałania”,
  • zostaną zapoznani z warunkami profesjonalizmu, którymi są: rzeczowość, sprawność, szacunek,
  • nauczą się „dostrajać” w stylu komunikacyjnym do klienta,
  • będą rozpoznawać psychologiczne sylwetki klienta oraz sposoby postępowania z różnymi klientami.

Moduł trzeci: Dobra i skuteczna komunikacja wewnętrzna jako podstawa sukcesu sklepu – w trakcie którego uczestnicy:

  • wymienią bariery komunikacyjne,
  • zastosują techniki profesjonalnej obsługi,
  • poznają główne problemy komunikacji,
  • dowiedzą się, co oznacza komunikacja jedno- i dwukierunkowa,
  • poznają mechanizmy obronne jako naturalny objaw zablokowanej komunikacji,
  • dowiedzą się, czego należy unikać w kontakcie z klientem,
  • określą terytorium psychologiczne w kontakcie,
  • nauczą się posługiwać mową ciała, poznają „rytuały” przestrzenne,
  • poznają techniki dobrego porozumiewania się,
  • określą, co oznacza aktywne słuchanie, komunikat typu „ja”, komunikacja „miękka” i pozytywna.

Moduł czwarty: Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy – w trakcie którego uczestnicy:

  • zastosują zasady egzekwowania własnych praw przy jednoczesnym szacunku dla cudzego terytorium psychologicznego,
  • wymienią i zastosują techniki zamiany ocen na opinie, techniki reagowania na krytykę oraz obrony własnych opinii,
  • wymienią techniki obrony przed manipulacją,
  • poznają pojęcie asertywności, jej filary, alternatywne style zachowań,
  • określą asertywność jako wsparcie w radzeniu sobie z napięciami,
  • dowiedzą się, jak bronić własne terytorium psychologiczne w sytuacjach społecznych i osobistych,
  • nauczą się egzekwowania własnych praw,
  • dowiedzą się, jak reagować na oceny i niesłuszną krytykę,
  • nauczą się, jak w sposób asertywny radzić sobie w sytuacjach trudnych.

Zapytaj o miejsce na szkoleniu otwartym: biuro@vmstudio.pl.





Data i godzina najbliższego szkolenia



Comments are closed.

Back to Top ↑

visual merchandising, szkolenia visual merchandising, vmstudio.pl, projektowanie sklepów, szkolenia obsługa klienta.